Paris-Roubaix'de ilginç anlar

Pazar günü koşulan dünyanın en önemli klasiklerinden 116 yıllık Paris-Roubaix'i Peter Sagan kazandı. Yarışta 23 yaşındaki Belçikalı bisikletçi Michael Goolaerts geçirdiği kazanın ardından kaldırıldığı hastanede hayatını kaybetti. Bisikletçilerin bazılarının avuç içleri soyuldu. Bol bol lastik patlatıldı teknik arızalar yaşandı.

Yarışın son 30 km’sinde Sagan’ın ekip arabasından aylan alarak gevşeyen gidon boğazını sıkması sporcunun  bisikletiyle bütünleşmesinin en iyi örneklerinden biriydi.


Sagan ve Dillier bitiş yeri velodroma girmelerinden  bir saat sonra  kapılar kapanırken son bisikletçi Delko Marseille Provence KTM takımından Litvanyalı Evaldas Siskevicius stada geldi.  Organizatörlerin izniyle görevliler kapıyı açtı. Siskevicius yarışı tamamladı. Yarış sonrası sorular üzerine, “Pes etmeyi sevmiyorum. Bisiklette değil, hayattaki diğer şeylerde de öyleyim.  Paris-Roubaix onurlandırmanız gereken bir anıttır. Vélodrome’a geldiğimde, organizasyon zaten kapıyı kapatmaya başlamıştı, ama yine de bana sempati duyuyorlardı. Teşekkür ediyorum. Yola çok konsantre oldum. Bitime 30 kilometre kala süpürge aracının sürücüsü en kısa zamanda durmamı istedi. Ben 230 kilometrelik bölümü geçmiştim. Bisikletim arızalandı. Süpürge aracının hemen arkasında çekici bir takım arabası vardı. Ondan yedek tekeri çıkıp aldım. Yolda izleyenlerin beni teşvik edip desteklemeleri inanılmazdı.  Bu beni çok motive etti” dedi.

Yarış sonrası geleneksel duş vardı. Paris-Roubaix tamamlandığında bisikletçiler toplu olarak duşlara gitmesi geleneği bu yılda sürdü.
Kalbi durduğu için haşatını kaybeden Michael Goolaerts için takımı taziye defteri açtı, tüm takım ve bisikletçiler üzüntülerini belirten taziye mesajları yayınladı.



Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.