Basın toplantısı yapan Froome “5” Sagan “6”yapar mı?

Doping tartışmalarının sona ermesinin ardından Fransa Turu’na katılması kesinleşen Chris Froome ile Dünya şampiyonu Peter Sagan için 2018 turu büyük önem taşıyor. Turu bugüne kadar 5 kez kazanan Jacques Anquetil, Eddy Merckx, Bernard Hinault ve Miguel Indurain var. Froome bunların arasına katılıp tarihe geçme şansını yakalayabilecek mi? Froome turu 2013,2015,2016 ve 2017’de kazandı

Dünya Şampiyonu Peter Sagan’ın, Fransa’da 6. kez yeşil mayonun sahibi olup olamayacağı bir başka merak konusu. Sagan tura geldiği günden itibaren bisiklet tutkunlarının yanı sıra meydanında ilgi odağı.



Froome: "Tabii ki bu benim itibarımı zedeledi, ama bir çizgi çiziyorum"
 Tura sayılı günler kala kararın açıklanmasının ardından bu gün SKY takımınca düzenlenen basın toplantısında kendini savunan Froome dava ile ilgili olarak "9 ay oldu, tabi ki devam ettim, yanlış bir şey yapmadığımı biliyordum. Tabii ki bu benim itibarımı zedeledi, ama bir çizgi çiziyorum " dedi.
 Dünyanın dört bir yanından gelen gazeteciler Chris Froome'un neler söyleyeceğinin merakı içindeydi.
Froome soruları şöyle yanıtladı:

Benim, ailem ve meslektaşlarım için çok zor bir dokuz ay oldu.Yanlış bir şey yapmadığımı biliyordum, bu yüzden her zaman çözüleceğine dair umudum vardı. Sonuçta durum böyleydi. Omuzlarımda büyük bir ağırlık var, bu durum itibarımı zedeledi ama tabi ki şimdi onu istiyorum. Geçmişe bir çizgi çizip bisiklete odaklanmak istiyorum. Bu yüzden buradayım.  Çok fazla kamuoyu baskısı vardı. Bu bilgi çok bilimsel ve karmaşık! Bu yüzden insanların anlaması biraz zaman alacak. Ancak eğer bir şey yapmazlarsa yanlış bir şey yapmadığımı göreceklerdir. Ben devam ettim, doğru olduğumu biliyordum. Fransa'yı ve bu yarışı seviyorum. Umarım bisikletçi hayranları veya takımın hayranı değilseniz bisiklet tutkunlarının gelip izleyeceğini umarım.  Bisiklet sürmek için taraftar olumlu. Sadece sevgiden bir hırka giymelisiniz. Tur  kariyerimin en büyük zorluğudur. Bu kadar güçlü bir takımla başlayabilmek ise bir ayrıcalıktır. Takımda yetenek ve deneyimin iyi bir karışımına sahibiz, takımıma çok güveniyorum ve ben bunun için hazır. Doğrudan bana da bilinmeyen bir bölge olan Giro'dan geliyorum. Ama geçen sene Tur ve Vuelta kombinasyonundan çok şey öğrendim. Umarım bu deneyim bana yardımcı olacaktır. Tüm rakiplerim bu sene burada. Yarışma ilk önce klasik bir etap ve ardından iki zorlu dağ kesimi, ilk önce Alplerde ve sonra Pireneler'de zorlu heyecan verici bir ay olacak." 
Brailsford: "Froome'un bununla başa çıkmanın gururunu"
SKY yöneticisi Dave Brailsford ise "Froome'un yaşadığı şey, herhangi bir sürücünün en kötü kâbusudur. Ancak o, seviyesini koruyabilmiş, hatta olağanüstü olan Giro'yu da kazanmıştır. Yüzde 100 masum olduğunu, dosyanın sızdırıldığını ve hiçbir zaman gerçekleşmemesi gerektiğine ikna oldum. İnsanlar hızlıca yargılanıyorlar. Şimdi beraat etti, adı temizlendi ve burada olduğu gibi gurur duyuyorum " dedi.

Tur da Froome’nin yanısıra Fransız tırmanıcı Romain Bardet , Richie Porte ve Nairo Quintana, Tom Dumoulin ve Vincenzo Nibali de favoriler arasında gösteriliyor.



Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.