SAGAN İLE RÖPORTAJ... İSVİÇRE TURUNA HAZIRLANIYOR


Dünya şampiyonu Peter Sagan Tour de Suisse - İsviçre Turu’nda yarışacak. Ardı ardına üç kez dünya şampiyonu olmasının yanı sıra bahar klasiklerinin en önemlisi Paris Roubaix'de  kazanan BORA-Hansgrohe takım lideri Slovak yıldız Peter Sagan Tour de Suisse sitesinin sorularını yanıtladı:

TdS: Slovakya da hokey ve tenis iyi bilinir ya bisiklet?
SAGAN: Bisiklet  Slovakya'da çok daha popüler hale geldi. Bunda hiç şüphe yok ki büyük yarışların çoğunun ulusal televizyonda yayınlanması etkili oldu. Bunu görmekten çok mutluyum ve daha da fazla yardımcı olabilmek için elimden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyorum. Bu yüzden 2016 başında Peter Sagan Bisiklet Akademisi'ni kurdum. Şu anda, diğer kıta takımlarına benzer bir kurulumda, yaklaşık 20 kız ve 40 erkek, 10 ila 18 yaşları arasında bir grup var. Bir yönetici, antrenör ve destek personeli aracımız var. Slovakya ve yurtdışında olabildiğince çok sayıda yarışa katılmaya çalışıyoruz. Bu çocuklara onların yaşındayken sahip olmadığım fırsatları vermeye çalışıyorum.
Ne yazık ki, yoğun programım benim istediğim kadar fazla olmamı sağlıyor, ancak iki hafta önce Nitra şehrinde bir gün geçirmek için yeterince şanslıydım ve yılın ikinci etkinliğinde onlara bisiklet bindim. Bu harikaydı ve bu inisiyatiflerle gelecekte diğer büyük Slovak binicilere sahip olabileceğimizi umuyorum.       
TdS: Yıllar içinde, TdS aşamalarının rekor sayıda kazandınız. Hangileri en iyi hatırlıyorsunuz?
SAGAN: En iyi anılara sahip olduğum, belki de yakın zamanda olduğu için, 2016 yılında Grosswangen'den Rheinfelden'e, 3. aşamadaydı. Uzun ve zor bir aşamaydı ve hava koşulları oldukça kötüydü. 12 km sonra Albasini ve Dillier ayrıldı, 30 saniye pelotonun önünde. Meseleleri kendi ellerime almaya karar verdim ve Schöneberg'e yapılan son tırmanışa saldırdım. Onları hızlı inişte yakaladım ve son 10km'de peloton hızla arkamıza yaklaştıkça sert bir şekilde çektim. Günün çabasından sonra yoruldum, ama spotoyu üç saniye önde bitirdim. Bu avantaj ve bonus saniye de bana genel kurşun ve sarı mayoyu verdi. Çok ödüllendirici bir zaferle tamamlanan zorlu bir sahneydi! Bununla birlikte, 2012'den de çok güzel anılarım var.         
TdS: Bu sene Paris-Roubaix'i etkileyici başarı listelerinize ekleyebildiniz. Hangi boşlukları doldurmak istersiniz, ya da hangi koleksiyonları koleksiyonunuza / palmerasınıza eklemek istersiniz?
SAGAN: Açıkçası, hala kazandığım bazı prestijli yarışlar var ama benim felsefem onları düşünmemek ve her sonucu kabul etmek değil. Gittiğim her yarışta, her zaman elimden gelenin en iyisini yapmaya ve yeteneğimin en iyisini yapmaya çalışıyorum. Eğer bunu yaparsan, sonuç istediğin şey olmasa bile, kabul edersin çünkü daha fazlasını elde edemeyeceğini biliyorsun. Öyleyse, hangi yarışların belki bir gün kazanmayı sevdiğini düşünmüyorum. Tüm yarışlara gidip elimden gelenin en iyisini sürüyorum. 
TdS: Hala hangi rotadan geçiyorsunuz - kendi başınıza mı yoksa arkadaşlarınızla mı?
SAGAN: Zevk için binmek istediğim birçok yer var. Bazı güzel dağlarda olması gerekmiyor, bisiklet sürmek de büyük bir şehrin tadını çıkarmak ve keşfetmek için mükemmel bir yoldur. 
TdS: Normal bir antrenman yolculuğunda evden çıktığınızda, genellikle size (giyim, yiyecek ve ekipman) çok şey kattıran veya daha çok minimalist olan siz misiniz?
SAGAN: Her zamanki eğitimim evden sürüldüğü gibi, "minimalist". Ekibimin diğer üyeleri ya da yakın arkadaşlarım olan diğer takımlardan binicilerle birlikte binerim ve zaten sahip olduğumuzdan çok daha fazlasını getirmiyoruz.  
TdS: Ve böyle normal bir antrenman yolculuğunda, Dünya Şampiyonu gökkuşağı jerseyinizi mi giyiyorsunuz? 
SAGAN: Evet, profesyonel sürücüler, nerede olurlarsa olsunlar, resmi takım takımlarını antrenman yaparken kullanırlar. Sonuç olarak, hala gökkuşağı renkleri olan BORA-hansgrohe kitimi giyiyorum ...
TdS: BORA-hansgrohe'da sizden bir rock grubu başlatmayı düşündünüz mü ?! Sen Daniel Oss, Burghardt, belki ...? Bir BORA-hansgrohe grubu neye benziyordu ve ne diyordun?
SAGAN: Rock müziği severim ve takımın diğer üyelerini de yaparım ama şu an bunun için zamanım olabilir diye düşünmüyorum. Belki gelecekte, ama görmemiz gerekecek ...   
TdS: Ve son olarak, en azından, bu yılki Tour de Suisse'i kimin kazanacağını düşünüyorsun?
SAGAN: Tahmin yapmaktan hoşlanmıyorum. Tour de Suisse gibi 9 etapta zorlu bir yarışı bırakan, herhangi bir yarışı etkileyebilecek binlerce faktör var. Kazanan en güçlü binici olmalı ama aynı zamanda ona destek olmak için güçlü bir kadroya, akıllı taktiklere ve biraz şansa ihtiyaç duyacak ya da en azından şanssız kalmamalı ... Eminim sadece bir şeyden sonra, Bellinzona'da bir kez daha yargılanan kişi, Tour de Suisse'in genel galibi olacak.  
TdS: Peter ve Tour de Suisse için en iyisi teşekkür ederim.


Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.